2009. március 30., hétfő

Moszkauer házilag

Nemrég készítettem otthon egy nem egyszerű édességet. A feleségem nagyobbik lánya mindig ezt vásárol a cukrászdában és gondoltam meglepem vele. Kerestem az interneten hozzá egy jó kis receptet és nekiláttam. Ebből lett a
Moszkauer
Már jó pár nappal a prezentálás előtt el kellett kezdeni. Ugyanis cukrozott narancshéj kell bele. Ezt úgy csináltam, hogy a narancsnak a héját meg kell szabadítani a fehér részektől, amennyire csak lehet. Utána beáztattam hideg vízbe egy napig. Másnap felforralt vízben kb. 6 percig főztem, majd hideg vízzel átmostam. Annyi cukor kell hozzá, amennyi a narancshéj súlya. A cukrot feltettem vízben főni. Kb. fél kilónyi narancshéjhoz kell egy liter víz. Amikor forr, beletesszük a narancshéjat, és közepes hőfokon addig főzzük, amíg a nem üvegesek a narancsok. Nekem ez elég sokáig tartott és közben persze, ha kezd fogyni a víz, akkor lehet pótolni. Amikor már üvegesek, akkor kivesszük és rácsra tesszük, ahol majd lecsurog és megszárad. Ezeket kell majd ledarálni és úgy kerül a sütibe.
A moszkauerhez összetörtem egy negyed kiló diót. Csak durván, mondjuk egy sodrófával, de aki úgy szereti, az le is darálhatja. Feltettem 3 dl tejszínt közepes hőfokon. Amikor felforrt beletettem a diót és kb. 38 dkg kristálycukrot. Gyakori keverés mellett újra felforraltam és ekkor jött bele a narancshéj (kb. 5 dkg). Amikor ezzel is felforrt, akkor még raktam hozzá 5 dkg lisztet és még 1-2 percig főztem. Utána levesszük a tűzről és hagyjuk teljesen kihűlni. Ha kihűlt, egy nyomózsákkal kb. fél diónyi kis halmokat rakunk sütőpapíros tepsire. Én csak simán kanállal tettem ki a kis kupacokat. Arra figyelni kell, hogy el fog terülni, ezért minden irányba legalább 3-4 cm-re legyenek egymástól. A tepsit berakjuk a sütőbe és 200 fokon kb. 5 perc alatt elkészül a süti. Nem szabad hőlégkeverést használni, mert a papírt elfújja. Folyamatosan nézzük és amikor a széle aranybarna, akkor jó. Kivesszük a sütőből és hagyjuk kihűlni, úgy könnyen levehető a sütőpapírról. Olvasztunk 30 dkg csokoládét, ami lehet ét és tej is vegyesen. Ne olvaszzuk meg teljesen, csak olyan tejföl sűrűségűre. A sütik alját belemártjuk és fejjel lefelé egy tálcán hagyjuk megkötni a csokit. És lehet ennyi.

Nem mondom, hogy egy könnyü elkészítésű kis süti, de megéri a fáradságot. A legnagyobb dícséret az volt, mikor a nagylány azt mondta, hogy jobb mint a cukrászdai. Na ez nem semmi?!

Címkék:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal