2009. február 25., szerda

A fenséges libamáj

Ma újra szabadnap. Ez mostanában szinte egyet jelent a főzéssel. Reméltem, hogy ma is így lesz, főleg, hogy itt volt nálunk a feleségem nagyobbik lánya. Ő is a vendéglátásban dolgozik és ráadásul nagyon szeret otthon főzni. Naná, hogy meg kellett neki mutatnom a tutit. Találtam a fagyasztóban egy kis régi maradék libamájat és már meg is volt.
Sült libamáj fahéjas-vörösboros almával és burgonyapürével.
A libamájat szeletekre vágtam és beletettem tepsibe. Bors és majoranna került rá. Raktam mellé vöröshagymát és fokhagymát. Én nagyon szeretem a hagymákat, ezért elég sokszor használom. Került még a tepsibe almacikk és egy kis konyak is. Gondoltam ártani nem fog. Lefedtem alufóliával és 180 fokon sütöttem légkeveréssel.
Közben felraktam a krumplit sós vízbe. Majd amikor kész volt vajjal, tejjel és sóval kikevertem pürének. Gondolom ezt nem nagyon kell részletezni. Én szeretem krémesen, ezért az átlagnál több tejet és vajat használok.
Az almát szeletekre vágtam és leszedtem a héját. Serpenyőbe mézet raktam és amikor felmelegedett beletettem az almákat. Kicsit fonnyasztottam, majd jöhetett a szerecsendió, fahéj és gyömbér. Felöntöttem vörösborral és dobtam bele egész fahéjat. Amikor már úgy éreztem, hogy puhák teljesen az almák és a borból is elpárolgott az alkohol, akkor keményítővel bekötöttem.
A libamájról kb. 20 perc után nyugodtan le lehet venni a fóliát. Én még zsírt is öntöttem le róla (ezt majd fel lehet használni máskor főzéshez, vagy kenyérhez), hogy gyorsabban készüljön el. Ekkor átraktam alul-felül sütősre és egy 15-20 percig sütöttem még.
Tálaláskor jól jött volna egy habzsák, de rá kellett döbbennem, hogy nincs itthon. Ezért a pürét csak így simán sikerült a tányérra tennem. Szerencsére nem a kinézetét kell megenni :)

Higgyétek el isteni volt. Vaj puha libamájak édes, fahéjas kis almaszeletekkel. Sajnálatosan egy kép nem ad vissza egy ilyet.

Címkék:

1 megjegyzés:

Blogger Chef Viki írta...

Nálunk is mostanában volt liba, libamáj, hmmmm... Tobzódtunk :-)
http://thechefviki.blogspot.com/2009/02/megkesett-jocskan-marton-nap-avagy-egy.html

2009. február 25. 21:58  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal