2009. február 19., csütörtök

Egy kis egészséges

Sajnos nem vagyok egy Adonisz alkat. Ebből kifolyólag szinte mindig fogyóznom kell, vagy legalábbis kellene. Ezért sokszor szoktam olyan ételeket készíteni, amik nem hizlalnak annyira. Most is egy ilyent főztem tegnap.
Rakott karfiol volt egy kicsit másképp.
Vettem egy fej karfiolt és megpucolás és tisztítás után megpároltam majdnem teljesen puhára. Volt itthon egy kis darált hús, amit hasznosítani kellett. Ezt megcsináltam mint egy pörköltet. Hagymát vágtam apróra, nagyon kevés olajon megdinszteltem és rá a húsi. Kicsit megpirítottam, jöhet rá a fűszerpaprika, fokhagyma, só, bors, őrölt kömény. Én szoktam belerakni piros aranyat is, mert szeretem az ízét és szerintem a pörköltnek is ad egy kis finom pluszt. Ezután levettem kisebb fokozatra a tűzhelyet és fedő alatt főztem. gazából nagyon gyorsan elkészül. Amikor megvan előveszem a tepsit és belerétegezem. Alulra karfiol (kicsit megsózom), jöhet rá a tejföl majd a hús. A tetejére karfiol és tejföl kerüljön. Mehet a sütőbe és 180-200 fokon megsütöm. Itt sem kell neki sok idő, mivel minden elő lett készítve. Annyit kell bennmaradjon, hogy a nedvesség eltűnjön, összeérjenek az ízek és a teteje kapjon egy kis színt.
Nagyon egyszerű kis étel, de nagyon finom és nem hizlal mivel a rizs, vagy morzsa kimaradt belőle. Az összekötő elemek hiánya miatt viszont nem is áll össze annyira, ezért nem tudtam szépen kitálalni sem. Így sajnos most nem lesz szép kép, de azért a tepsiben készítettem egy kis ízelítőt. Íme:


Gondolom másnak is jelentenek problémát a kilók. Nekik (és persze mindenkinek, aki kedvet kapott hozzá) kívánok jó étvágyat ehhez a kis könnyű vacsorához.

Címkék:

1 megjegyzés:

Blogger Renata Kalman írta...

Nálam is van egy vegás rakott karfiol :)

http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2008/11/rakott-karfiol.html

2009. február 25. 16:37  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal