2009. február 24., kedd

Egy finom kis kacsa

Vasárnap szinte egész nap kosármeccsen voltunk. A kisfiam játszott (8 éves) két korcsoportban is. A nagyok között (akik egyébként 2-3 évvel idősebbek nála) ezüst érmet szereztek. A saját korcsoportjában aranyérmesek lettek. Nagyon kis ügyes volt és büszke is vagyok rá. Jó sok képet csináltam a meccseken. És itt van az arannyal:
Aztán délután, mikor hazaértünk ismét kitaláltam, hogy főzök valami finomságot estére. Már reggel kivettem a fagyasztóból kacsamellet és ahhoz kellett kitalálnom valamit. Körbenéztem a hűtőben és a kamraszekrényben. Mondta a feleségem, hogy édes szószt szeretne enni hozzá.
És megszületett a Kacsamell vörösboros körtével és jázminrizzsel étel gondolata.
Fogtam a kacsamellet és megmostam. A bőrének a szélét levágtam, hogy csak középen legyen a mellen, és persze a zsíros részeket is levágtam. Befűszereztem sóval, borssal és majorannával. Serpenyőben kérget adunk neki. Először a bőrös felét megpirítom, és amikor már megkeményedett, akkor megfordítom és a másik felét és is megsütöm. Utána berakom sütőbe légkeverésre kb. 180 fokra. Itt majd a belseje is megsül. Figyelni kell néha, mert nem szabad túlsüljön, mert a kacsa szerintem csak rosé-n jó. Nyomkodni kell ujjal és a lényeg, hogy ne legyen kemény nyomásra.
Közben elkészítem a körtét. Én úgy csináltam, hogy a körtéket szeletekre vágtam (le lehetett volna venni a héját is, de én most nem vettem le) és cukorral lekaramelizálom egy kicsit. Felöntöm vörösborral, majd fűszerezem. Raktam bele őrölt fahéjat, szerecsendiót, gyömbért. Hagytam összeforrni az ízeket és persze az alkoholt kiforrni. Amikor a körték már puhák voltak, akkor egy kis keményítővel bekötöttem a szószt.
A jázminrizst nem nehéz elkészíteni. Fogom a rizst, kis olajon megfuttatom, hogy a szemek felmelegedjenek. Melegítek vizet és a rizs kétszeres mennyiségével felöntöm. Ekkor rakok bele sót és lefedve párolom 20 percig alacsony hőfokon. És kész is.
Tálalásnál a kacsamellet kb. ujjnyi szeletekre vágom és a rizs mellé helyezem. A körtékből teszek egy párat a tányérra és a szósszal meglocsolom kicsit a húsit. Persze ez már csak ízlés dolga. Szerintem nagyon jó lett:

Ha kipróbálja valaki, akkor jó étvágyat kívánok hozzá.

Címkék:

2 megjegyzés:

Blogger Renata Kalman írta...

Gratula a fiadnak!

2009. február 25. 16:36  
Anonymous Névtelen írta...

Ez is nagyon jól hangzik!
Legközelebb ezt is kipróbálom!

2009. február 25. 20:56  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal