2009. március 15., vasárnap

Végre itt a jó idő

Szombaton végre megjött a jó idő. Persze mára el is ment, de tegnap azért gyorsan kihasználtuk. Rögtön birtokba vettük az ősz óta elhanyagolt bográcsozó helyünket. Mert ugye, ha jó idő van, akkor a kertben a helyünk. Az idei első ételünk, melyet kinn készítettünk:
Csirkepörkölt nokedlivel és uborka salátával.
Persze a nokedlit és a salátát nem a bográcson csináltuk:) Azt a konyhában a feleségem készítette, míg én a kertben főztem a pörit. Már reggel kivettünk a fagyiból csirkecombot és szárnyat.
Miután raktam tüzet és már megfelelően égett is, neki lehetett látni a főzésnek. Előre elkészítettem a dolgokat és úgy vittem ki. Felvágtam a hagymát, megpucoltam a fokhagymát, bevágtam a combokat a csontnál, felvágtam a paradicsomot és paprikát. Mindent ráraktam tálcára és kivonultam a kertbe. Ott a gyerekek már javában játszottak és a tűz ropogott.
A bográcsba olaj került és abba a felvágott vöröshagyma. Mikor már üveges volt, rámentek a húsok. Mi így szoktuk készíteni, hogy a húsok egy kicsit megpiruljanak és átmelegedjenek. Erre jött rá a fűszerpaprika, piros arany, fokhagyma kinyomva, só, bors, őrölt kömény, paradicsom és paprika. Amikor már minden benne volt és kellőképpen felmelegedett, átvették az ízeket, felöntöttem vízzel. És már csak rotyognia kellett. Közben benn elkészültek a nokedlivel és a salival. Jött a gyors terítés, hogy minden meleg maradjon és persze a tálalás is kapkodva történt. Sajnos ez látszik is a képeken, de az étkezés fontosabb volt, mint a fényképezés. Azért remélem visszaad valamit a finom ebédünkből.

Természetesen az egész fogyókúrás család a végén kenyérrel tunkolta a finom szaftot. Hmmm

Címkék:

1 megjegyzés:

Blogger Balazs Csorjan dr. írta...

Tisztelt Kolléga,

talán nem veszi tolakodásnak a kérésem: fölvenné borértékelő honlapunkat remek blogja linkajánló rovatába? Szerintünk jól kiegészítenénk az Ön által írt tartalmat a boros cikkeinkkel, amit bizonyára az Ön olvasói is értékelnének. Az oldalunk:
www.winetest.eu - borbarátok vaktesztjei

Elnézést a kéretlen emilért, a linkajánlást pedig előre is köszönöm,
Dr. Csorján Balázs
winetest.eu

2009. március 28. 17:54  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal